AMD’nin yapay zeka destekli görüntü ölçekleme teknolojisi FSR’ın (FidelityFX Super Resolution) dördüncü sürümü FSR 4, artık geniş çapta kullanıma sunuldu. Şirket, yayınladığı 25.9.1 numaralı sürücü güncellemesi ile birlikte, daha önce FSR 3.1 desteği olan 85’ten fazla DirectX 12 tabanlı oyunda FSR 4’ü etkinleştirmeyi mümkün kıldı.
FSR 4 sistemi, FSR 3.4 destekli oyunlara geliyor
FSR 4, rakibi Nvidia’nın DLSS 4 çözümüne karşı bir yanıt olarak konumlanıyor. Teknoloji, makine öğrenimi algoritmalarını kullanarak düşük çözünürlükte eksik kalan pikselleri tahmin ediyor ve yüksek çözünürlüklü, keskin görseller üretiyor. Böylece oyuncular, performanstan ödün vermeden daha yüksek bir görüntü kalitesi elde ediyor. AMD, bu yeni sürümü, FSR 3’e kıyasla önemli bir ilerleme olarak tanımlıyor.

Yeni sürücüyle birlikte, FSR 3.1 tabanlı oyunlarda kullanıcılar, AMD Software: Adrenalin Edition uygulaması üzerinden FSR 4’ü manuel olarak aktif hale getirebiliyor. Bu işlem, oyunun mevcut FSR 3.1 entegrasyonu yerine FSR 4’ü devreye alıyor.
Mart ayında RX 9000 serisi ekran kartlarıyla duyurulan FSR 4, bugüne kadar popüler yapımlar olan Cyberpunk 2077, Ghost of Tsushima ve F1 25 gibi oyunlarda da kullanılabilir hale geldi.
AMD’nin bu hamlesi, görüntü ölçekleme teknolojisi rekabetini yeni bir boyuta taşıyor. NVIDIA’nın DLSS teknolojisi özellikle oyun içi entegrasyonu ve performansı ile öne çıkıyordu. Ancak AMD, sürücü seviyesinde entegrasyon sunarak daha fazla oyunda teknolojisini yaygınlaştırma yoluna gitti.
Bu gelişme, eski nesil FSR destekli kartlara sahip kullanıcıların da FSR 4’ün getirdiği görüntü ve performans iyileştirmelerinden faydalanmasını sağlıyor. Bu durum, teknoloji pazarında oyuncu deneyimi açısından önemli bir adım olarak görülüyor.