Hyundai, elektrikli araç kullanıcılarının yaşadığı şarj karmaşasını azaltmak için ABD pazarında önemli bir adım attı. Şirket, Ioniq 5 ve Ioniq 9 modellerine “tak ve şarj et” (plug & charge) özelliğini resmen entegre ettiğini duyurdu.
Hyundai, elektrikli araçlarına “tak ve şarj et” özelliği getiriyor
Bu sistem sayesinde sürücüler; herhangi bir ek uygulama açmadan veya manuel işlem yapmadan, şarj cihazını araca bağlayarak otomatik olarak şarj işlemini başlatabiliyor. Yeni özellik, Hyundai’nin Bluelink bağlantılı araç sistemine sahip olan modelleri kapsıyor ve MyHyundai uygulaması üzerinden yönetiliyor.

Şimdilik dört büyük ABD’li şarj ağı bu sistemle entegre çalışıyor: Tesla Supercharger istasyonları, ChargePoint, EVGo ve Ionna. Böylece kullanıcıların her ağ için ayrı uygulama ve ödeme sistemi kullanmasına gerek kalmadan, tek bir platform üzerinden tüm işlemleri yürütmesi mümkün hale geliyor.
2025 model Ioniq 5 ve Ioniq 9, Tesla’nın Kuzey Amerika Şarj Standardı (NACS) portunu doğrudan taşıyarak Supercharger istasyonlarına doğrudan erişim sağlıyor. Daha önce üretilen Ioniq modelleri de bu erişime sahip olabiliyor, ancak bu durumda NACS-CCS adaptörü kullanılması gerekiyor.
Hyundai, güncellemelerin Kona Electric gibi diğer elektrikli modeller için henüz sunulmadığını, ancak ilerleyen dönemlerde destek kapsamının genişletileceğini belirtiyor. Ayrıca MyHyundai uygulaması üzerinden şarj istasyonlarının konumları, yol tarifleri, şarj durumu takibi, oturum öncesi ve sonrası veriler gibi tüm süreçler yönetilebiliyor.
Hyundai, böylece Tesla’nın yıllardır sunduğu kullanım kolaylığını kendi kullanıcılarına da getirmiş oldu. Peki siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi aşağıdaki yorumlar kısmından bizimle paylaşabilirsiniz.