Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre otomobil fiyatlarında artış beklentisi satışları hızlandırdı. Nisan ayında toplam 191 bin 983 aracın trafiğe kaydı yapıldı. Verilere göre gri renk ve benzinli motor seçeneği tüketicilerin en çok tercih ettiği kombinasyon oldu.
Türkiye’de en çok tercih edilen otomobiller
Nisan ayında trafiğe kaydı yapılan araçların yüzde 43,5’ini motosikletler oluşturdu. Bunu yüzde 41,9 ile otomobiller, yüzde 9,0 ile kamyonetler takip etti. Kalan kısım ise yüzde 2,7 ile traktör, yüzde 1,7 ile kamyon, yüzde 0,8 ile minibüs, yüzde 0,3 ile otobüs ve yüzde 0,1 ile özel amaçlı taşıtlardan oluştu.

Marka tercihlerine bakıldığında Renault, Nisan ayında trafiğe kaydı yapılan otomobillerin yüzde 10,3’ünü oluşturarak liderliğini korudu. Bunu yüzde 8,1 ile Fiat ve yüzde 7,7 ile Toyota izledi. Diğer öne çıkan markalar arasında yüzde 7,2 ile Volkswagen, yüzde 6,8 ile Peugeot ve yüzde 5,7 ile Hyundai yer aldı.
Çinli elektrikli araç üreticisi BYD’nin yüzde 5,3’lük paya ulaşması dikkat çekti. Listenin devamında yüzde 4,6 ile Opel, yüzde 3,9 ile Skoda, yüzde 3,8 ile BMW ve yüzde 3,6 ile Chery geldi. Mercedes-Benz yüzde 3,5, Citroen yüzde 3,4, Ford yüzde 2,9 paya sahip oldu.
Audi, Nissan ve Kia eşit şekilde yüzde 2,4’lük paya ulaştı. Dacia yüzde 2,2, Mini yüzde 1,5 ve Volvo yüzde 1,3 pay elde etti. Diğer markalar ise toplam pazarın yüzde 10,9’unu oluşturdu.
İçten yanmalı motorlar Türkiye’de hala güçlü konumunu koruyor. Ocak-Nisan 2023 döneminde trafiğe kaydı yapılan 348 bin 374 aracın yakıt türlerine göre dağılımında, benzinli araçlar yüzde 48,1 ile ilk sırada yer aldı.
Hibrit araçlar yüzde 28,3 ile ikinci sırada gelirken, tamamen elektrikli araçların payı yüzde 13,1’e yükseldi. Dizel araçların payı yüzde 9,6’ya geriledi. LPG yakıtlı araçlar ise yüzde 0,9 ile en düşük paya sahip oldu.
Motor hacmi tercihlerinde, Ocak-Nisan döneminde trafiğe kaydı yapılan otomobillerin yüzde 31,7’si 1300 cc ve altı motor hacmine sahip oldu. Bunu yüzde 24,9 ile 1401-1500 cc arası modeller izledi. 1501-1600 cc aralığındaki araçlar yüzde 11,2, 1301-1400 cc arası modeller ise yüzde 10,3’lük paya sahip oldu.
Daha yüksek motor hacimli araçlarda ise 1601-2000 cc arası yüzde 8,2, 2001 cc ve üzeri modeller ise sadece yüzde 0,6’lık bir paya sahip oldu. Bu veriler, Türkiye otomobil pazarında düşük ve orta hacimli motorlara olan talebin devam ettiğini gösterdi.
Renk tercihlerine bakıldığında gri renk, Ocak-Nisan döneminde trafiğe kaydı yapılan 348 bin 374 otomobilin yüzde 40,1’ini oluşturarak açık ara birinci sırada yer aldı. Beyaz renk yüzde 25,5 ile ikinci, siyah ise yüzde 12,5 ile üçüncü sırada geldi.
Mavi renkli araçlar yüzde 11,8’lik payla dördüncü sırada yer alırken, yeşil yüzde 4,6 ve kırmızı yüzde 4,1 oranında tercih edildi. Daha az tercih edilen renkler arasında kahverengi yüzde 0,6, sarı yüzde 0,5, turuncu yüzde 0,3 ve diğer renkler yüzde 0,1 olarak belirlendi.