Yakın zamanda Windows 11 güncellemeleri sonrası ortaya çıkan ve bazı kullanıcıların SSD’lerinin kullanılamaz hale geldiği yönündeki şikayetlerin kaynağı netlik kazanıyor. Sorunun Windows’tan değil, kullanılan SSD’lerin erken sürüm yazılımlarından kaynaklandığı belirtiliyor.
Windows 11’deki SSD sorunu ortadan kalkacak
Microsoft’un KB5063878 ve KB5062660 güncellemeleri sonrasında bazı SSD’lerde, özellikle yüzde 60 doluluk oranına ulaştığında ve 50 GB üzeri dosya yazma işlemlerinde sorunlar ortaya çıkmıştı. Bu durum üzerine hem Microsoft hem de sorunlu olduğu düşünülen Phison imzalı denetleyicileri üreten firma detaylı bir inceleme başlattı.

Microsoft, 2.200’den fazla test döngüsü ve 4.500 saatten fazla süren testlere rağmen sorunu yeniden oluşturamadığını ve bu yönde herhangi bir geri bildirim almadığını açıkladı. Phison da kendi testlerinde benzer sonuca ulaştığını duyurdu.
Son olarak, Phison ABD Genel Müdürü ve Başkanı Michael Wu, yaptığı açıklamada sorunun gerçek nedenini ortaya koydu. Wu, yaşanan problemlerin işletim sisteminden kaynaklanmadığını, asıl sorunun incelemecilerin nihai sürüm olmayan, erken sürüm ürün yazılımı yüklü donanımları test etmesinden kaynaklandığını söyledi.
Bu yazılımların sadece performans değerlendirme amaçlı olduğunu ve son kullanıcıya ulaşan sürümlerle aynı olmadığını belirtti. Wu, bu durumla karşılaşan kullanıcılara ve incelemecilere, üretici tarafından sunulan güncelleme araçları sayesinde en güncel ürün yazılımlarını kullanmalarını tavsiye etti.
Peki siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi aşağıdaki yorumlar kısmından bizimle kolayca paylaşabilirsiniz.